Módní svět zažívá nečekaný comeback. Semiš, látka, která byla hitem v 70. letech minulého století, se vrací na výsluní a stává se jedním z nejvyhledávanějších materiálů sezóny. Pokud jste si mysleli, že semiš patří do zaprášených skříní našich babiček, je na čase přehodnotit svůj názor.
Velké módní domy jako Gucci, Ralph Lauren a Miu Miu již zařadily semišové kousky do svých nejnovějších kolekcí a představily je na přehlídkových molech. Není divu, že zájem o tento materiál prudce stoupá. Statistiky ukazují, že vyhledávání „semišové bundy“ se od července zvýšilo o neuvěřitelných 260 %.
Co stojí za tímto náhlým vzestupem popularity? Semiš je oblíbený především pro svou měkkou a sametovou texturu. Jeho všestrannost umožňuje snadnou kombinaci jak pro ležérní, tak pro luxusní look. Navíc je ideální volbou pro přechodné období – je prodyšný a lehký, což z něj dělá perfektní základní kousek od zimy až po léto.
Letošní trend však není jen o nostalgii. Designéři přicházejí s moderními aktualizacemi klasického semiše. Místo tlumených hnědých a béžových odstínů, které si pamatujeme z minulosti, se nyní setkáváme s výraznými barvami a odvážnými vzory. Semiš se objevuje nejen na tradičních bundách, ale i na sukních, botách a nejrůznějších doplňcích.
Pro ty, kdo chtějí být v souladu s nejnovějšími trendy a zároveň šetřit peněženku i životní prostředí, mají módní experti skvělý tip. Doporučují poohlédnout se po klasických semišových kouscích v secondhandech a vintage obchodech. Nejen že tak můžete objevit unikátní kousky s historií, ale také přispějete k udržitelnější módě.
Ať už se rozhodnete investovat do nového semišového kousku nebo oprášíte starý poklad ze skříně, jedno je jisté – semiš je zpět a vypadá to, že tu nějakou dobu zůstane. Je čas nechat se unést měkkostí a elegancí tohoto nadčasového materiálu a vnést trochu toho retro šmrncu do svého šatníku.