Louis Vuitton, známý francouzský módní dům, nedávno uvedl na trh svou první kolekci pro miminka, která přichází právě včas na Vánoce. Kolekce je zaměřena na chladnější období a je vybavena typickými dětskými předměty, ale s výrazně vyššími cenovkami. Mezi extravagantní položky patří stříbrná dětská chrastítka za 1 140 liber s klasickým monogramem Louis Vuitton a plyšový medvídek „Louis“ za 875 liber, oba zdobené ikonickým logem značky.
Navzdory zjevné popularitě této kolekce se na sociálních sítích objevily kritické hlasy veřejnosti, které si stěžují na šokující cenovky těchto produktů. Někteří uživatelé na platformě X, dříve známé jako Twitter, sdíleli své myšlenky na tuto kolekci, ačkoliv názory byly rozdělené.
Nejdražším produktem v řadě je dětská šatní skříň za ohromujících 61 000 liber, inspirovaná klasickým hnědým kufru Louis Vuitton. Tato položka, která se objevila i v dárkovém průvodci Gwyneth Paltrow na Goopu pro děti, se po otevření promění ve stojanovou šatní skříň s malými šuplíky, přihrádkami a zrcadlem.
Kromě oblečení nabízí kolekce také luxusní polštář a deku za 1 610 liber a porcelánovou jídelní sadu za 950 liber. Nechybí ani masivní stříbrná lžička za 285 liber a stříbrný kelímek za 805 liiber, který lze na přání vygravírovat.
Reakce veřejnosti:
- Kritika extravagance: Mnozí lidé vyjadřují nesouhlas s vysokými cenami a považují je za absurdní, zejména u produktů určených pro děti. Někteří poukazují na to, že vysoké ceny neodpovídají skutečné hodnotě výrobků.
- Obrana luxusu: Na druhé straně někteří konzumenti vidí v těchto produktech příklad vrcholného luxusu a kvality, kterou Louis Vuitton dlouhodobě reprezentuje. Pro ně jsou tyto předměty symboly statusu a prestiže.
Luxusní řada pro miminka od Louis Vuitton – symbol extravagance nebo příklad vrcholné elegance? Tato otázka zůstává otevřená, ale jedno je jisté: kolekce vyvolává silné reakce a diskuse o hodnotě a smyslu luxusních produktů v dnešní společnosti.